Sunday, January 9, 2011

TAKUT

Aku tidak seperti mereka, aku tidak punyai apa2, bakat? itu bagaikan memancing dilaut dalam menggunakan ranting kayu.

Aku takut. Apa? Kenapa? ya, banyak. 1st, tarikh sudah dekat, hidup aku semakin kelam kabut, banyak benda aku perlu jalankan, perlu usahakan, perlu selesaikan. Aku terlalu takut dengan hidup aku.

Aku tidak seperti mereka, aku bukan seorang yang suka sesuatu yang selamat. Aku suka cabar diri aku sendiri, tanpa aku sedar yang aku boleh atau tidak boleh buat sesuatu itu. Kerana aku fikir aku seorang lelaki dan perlu lakukan pelbagai perkara. 'Jangan jadi lembik!' - itu pesanan aku kepada diriku setiap kali aku berhadapan dengan tekanan.

Aku terima tugasan ini kerana orang yang aku sayang. Entah kenapa? Aku cabar diri aku dengan semua ini. Aku tertekan sekarang, dan aku sedar yang sebenarnya aku belum bersedia untuk semua ini. TEKANAN - bukan sesuatu yang main-main. 'PENGORBANAN'? dimana?. Aku masih seperti motor atau basikal dan seumpamanya, memerlukan 'tongkat' untuk berdiri. Tapi aku terlalu berat. ya... aku mengaku.

Aku punya cita-cita. Biar mereka berkata. Aku mahu senangkan keluarga aku, aku bukan orang senang. Aku mahu melihat Ibunda ku gembira, dengan kejayaan ku. Aku mahu menyimpan. Tapi untuk menyara harian ku saja tidak cukup. Aku kekurangan. Ya, jangan ingan aku 'tebal'. Gaya hidup aku? Itu pilihan aku. Jadi, aku perlu menanggungnya sendiri. Aku selalu gembira? Ya, itu kerana aku mencuba untuk tidak tunjukkannya.

Aku mahu berniaga, Aku mahu menjual Mr. V kesayangan aku ini untuk memulakan modal. Aku ada strategi perniagaan aku sendiri. Cuma aku perlukan nasihat. Penasihat. Bukan Penghina atau Penghinaan. Pengalaman? Ya, aku tiada itu. Harta? Juga tiada. Semua itu tidak cukup untuk aku jalankan hidup aku. Aku ingat, dengan permulaan 2,3 bulan lepas aku boleh memajukan diri sendiri. Tiada apa yang meningkat selain timbangan berat ku. Gaji? Pengalaman? Minda aku seperti tidak terbuka.

Aku memerlukan seseorang yang memahami aku. Selalu pun orang berkata begitu. Salah aku. Ya, salah aku. Menasihati aku sepanjang hari. Berbual dengan ku. Tekanan ini membuat aku seperti manusia yang tidak berguna, Melihatkan aku seperti Makhluk LEMBIK. Dimanakah kekuatan aku? Mahukan semuanya, tapi tidak berdaya. Ya, aku mengaku aku Tidak kuat. Tapi aku tidak akan selama-lamanya tidak kuat. Cabaran untuk diriku memang berat. Ya, aku takut. Sangat takut. Dan aku tidak layak untuk meminta TOLONG.

Aku harap aku OK. TERIMA KASIH.

3 comments:

sally_8176 said...

Kita masih ada Allah tmpt kita mengadu.. Insyallah Dia pasti kn dpt membantu..

QeRzA said...

:))

Ayusterrr said...

nabel!