Saturday, May 21, 2011

Trip to Phuket and Krabi, Thailand (16 - 21 May 2011)

Assalamualaikum,


Lama sudah tidak update blog ye. Aku baru sahaja pulang bercuti bersama kawan2 ke Phuket dan Krabi. Kami sudah plan dalam 3 bulan dan akhirnya kami berjaya mengakhiri impian kami untuk ke Phuket dan Krabi dengan selamat. Kami pergi berempat - Sydney, Ain, dan Ayu.

Alhamdulillah,
Ada beberapa kejadian yang tidak akan kami lupakan. Contohnya, kena saman dengan polis di Phuket dan Hampir mati lemas di Chiken Island Krabi. Aku sangat bersyukur kerana Allah s.w.t. telah memberi aku satu lagi peluang untuk hidup. Dimana apabila nyawa sudah dihujung tanduk dan hanya berserah antara hidup dan mati. Kejadian itu ada satu hikmahnya, dimana Sydney yang juga hampir lemas bersama aku mendapat 'sesuatu'. Nanti aku ceritakan.

Dan banyak lagi cerita tentang percutian kami yg menggembirakan. Begitu juga gambar2 yang tak kurang indahnya. Phuket adalah tempat yang sangat indah. Pulau yang pernah dilanda bencana tsunami itu mmg amat cantik. Penduduk yang peramah. Makanan yang amat lazat dan berbagai lagi.

Krabi, tempat yang memang popular dengan pulau-pulaunya yang indah. Air laut yang cantik dan jernih. Tapi disini ramai yang keliru. Tapi nanti saya akan ceritakan lebih lanjut.

Sekarang ini saya amat penat dan mengantuk. Dengan ucapan bismillah, saya tidur dulu ya.

Bersambung.

3 comments:

pretty little flower said...

kemain best!!!!! zz

nana said...

best sgt nihh.. gambar pon canteeekkk..!

wénkt said...

tak ajak