Thursday, April 8, 2010

-LAMOGAUNG-

salam,

waghhh....... tension....... smalam henpon aku jatuh dalam longkang kat depan umah KAK PID....... longkang tu ade air..... busok plak tuh...... cahhh....... hp tak rosak tapi memory card aku plak yg tak boleh gune........ abes gamba2 n lagu2 aku sumer ilang uwaaaa............. sedey siotttt............. cipettt......... ringtone mesg aku pon dah tukar lain secare tibe2......... uwaaaa........

eemmmmm........ bende dah jadi.......... tak per.... neh aku plak nak citer pasal yg aku janji kan hari tuh....... aktivi giler hari pertama (permulaan).......... yang di namakan LAMOGAUNG....... kahkahkah.......

okeh ....... hari neh......... selase (malam 30/04/2010) ....... hari yg boring...... ntah aper nak buat neh........ tetibe..... dapat mesg... 'songo jum lepak kat mamak depan umah abe kilat....' hahaha.... tu die... mesg dari seorg budak yg borin' tanpa bosh di umah.... hahahaha........ mule2 aku janji nak g ngan lara...... tapi cam malas nak kuar awal...... huhuhuhu..... kawan ramai plak kat umah neh..... berbual la....... then housemate aku balek...... AMANG......... ok lah.... aku pinjam motor amang...... g PUDU ULU....... naik motor........ giler sejok...... lame tak naik motor......... dah la lesen motor aku tak der...... hahahhaa......... sampai sane.... si LARA , si AREP , si SEMANG sedang lepak2........ ade la dalam lebeh setengah jam kot lepak2 berbual bende bukan2 huhuhuhu...... bahan menbahan mmg tidak dapat di elakkan........ hahahaha.......

then nak balik......... jam dah lebeh kol 12....... tapi hati cam tak nak balik lagik.... huhu...... dorunk ikot aku g hantar motor kat umah........... hah.... hambek ko........ balik naik motor hujan.......... sedap la budak2 lagi 3org tuh naik keter...... aku neh dah menggigil dah bawak motor....... sakit tengkok aku kene hujan....... cehhh......... dah hantar motor tuh........ aku pon naik la keter lara......... mule2 ingat nak lepak2 kat DANAU KOTA jer...... kat UP TOWN jer ke kannn........ tapi dorunk tak nak....... dah lepak mamak ....... nak carik tempat yg lagik happening ...... KATENYER........ dah malam2 neh rase cam nek g kacau ARYN.......... so jalan2 sampai GREENWOOD jer........ ade la so sorunk budak neh....... jom g GENTING.......... !!!!!!!!!

huh....... jam dah nak masok kol 2 lebeh pagi dah...... hujan lak tuh......... tapi masalah nyer........ tak sorunk pon yg menolak....... wakakakakka..... sumer skalik JOM....!!!!!!!!!!!! mmg giler........ tapi mase neh dah tukar pemanduan....... AREP yg bawak keter....... tapi mase neh masih ragu2 nak g ker? tapi aku kate 'teruskan ajer' ........... so kreter kelise itu pon di pandu terus ke jalan menunju ke destinasi............. hahahaha..........

selepas sahaja tol yg pertama.......... (rm5.00) ......... jalan terus........ tibe2 ade skittle (kon) dan tande ..... PEMERIKSAAN JPJ DI HADAPAN ........ hambeekkkk.............. tetibe si arep boleh plak benti kan kreter kat tengah2 jalan....... ko hengat tu tempat parkin' tanpa bayaran aper????? ..... nasib baik tak de kreter kat blakang....... so teruskan perjalanan dengan berhati2........ sampai jer kat abg jpj tuh.... SENYUM........ then lepas..... huhu...... jpj tuh cumer nak cek LORI jer la...... hahahha......... budak neh dah lah tak dak lesen...... wat takot jer...... huhu........

teruskan perjalanan beberapa minit kemudian........ jumper la...... simpang ke GENTING HIGHLAND.......... wahhh........ dah nak sampai............ ujan renyai2............. sampai jer ke post guard tuh........ rase sejuk menyelubungi...... wahhhh best nyer........ biler lah nak sampai atas........ jalan punye jalan......... hambeekkk ko.......... kabus tebal........ lagi atas naik lagi tebal........... makin lame makin tak nampak aper2............. macam baru masok ke alam lain plak......... sejuk nyer jangan cakap la...... dengan baru lepas ujan nyer lagik....... haiyooo........ tak per...... pemandu masih lagi arif saufi........ tak per........ jalan berpandukan garisan jalan yg ade jer...... KATENYER......

TIBE-TIBE.............. ' ADEK..........!!!!!!!!!!!!!!! #%$#^%&^%*^$!@#%!@%# ......!!!!! ' ......... suare LARA....... gugur jantung aku dengar....... tau la kan sore LARA tuh cam ner????? kalu kat pavilion tuh....... dari KFC ...... sampai hujung FOODcourt, sumer org tau aper yg die cakap..... wakakkakakaka..... AMPONNNNN lara.............!!!!!!!!!!.............. okeh sambung...... tau tak per terjadi....... ok kite sambung mggu depan yer..... penat la...... hahahaha


ok ok....... tau tak........ rupe nyer si AREP dah jalan ketepi.......... KE GAUNG............ nasib baik tak masok GAUNG...... (ade gaung ker????) wahhhh...... aku ngan ROSMAN kat blakang neh........ diam jer la........ tak tahu dalam hati neh....... rase cam nak bace 30 juzuk al-qur'an pon ade gak...... kalu ade sejadah....... aku dah smayang tobat kat situ........ hahahaha..... gile la...... nak buat kerja gile...... hambbeeekkkk ko jadi gile skejap........ yg dok depan tu dah 'separuh nyawa ku pergi'..... ala2 lagu ANANG tuh...... tapi yg dok blakang tuh..... aku ngan rosman...... 'kami dah gile, kalu la aku tau VAN HOSPITAL SAKIT JIWA tu free.... aku dah call suh amek aku kat situ.....' wakakakakaka....... tapi biase la..... NABEL kan.... buat2 macho sudey...... hahahahaha.......

then si AREP tak nak terus kan perjalanan........... gugur jantung katenye......waaahhhhh............. then nasib baik kat depan tuh ade round aboard .... so kami pon u-turn la balik............ hahahaha....... tapi masih tak puas hati pasal tak dapat naik atas lagik.......... tapi kami benti kat post guard tuh pasal nak amek gamba ............ tau tak..... aku nampak satu bende yg aku tak pernah nampak...... tak terpikir pon.......... tau tak? signboard....... "DILARANG BERJOGGING" ... boleh????? tak paham aku.......... boleh kasi keterangan tentang perkara diatas????? huhu.......

jadi kami pon teruskan perjalannan....... balik...... nak balik katenye........ jalan punyer jalan....... tah macam mane...... kalu dah hati mmg tak nak balik kannnn..... tak per la........ aku ajak g 'KOLAM AIR PANAS kat SELAYANG' ................. sampai sane......... tak wat per pon...... rase2 air panas jer......... buang air.... huhu.......... then balik.......... mase balik tu.............. mmg tgok muke masing2 pon mmg tak de dalam hati la pon nak balik.......... kheennnnn................ hujung2 tgok jam dah kol 4 lebeh........ mase2 MCD dah kuar kan hidangan serapan nyer......... masing2 pon g la MCD setiawangsa............... breakfast katenye......... bukan breakfast sbelom g kejer...... tapi sbelom tido.... boleh??????? huuh.........

KEJADIAN TERAKHIR............ yg neh untuk menamatkan hari gile kami ber4 hari neh......... di akhiri dengan memberi SEMANGAT kepada EN.ROSMAN NIZAR............. untuk memandu....... wah...... mule2 die stat bawak........ mmg aku rase cam nak tinggalkan jantung aku kat MCD tu jer..... then nnti amek balik...... huhu.... tapi lame2....... WALAUPON tersenggut2........... aku rase ROSMAN NIZAR neh ade potensi untuk menjadi pemandu yg baik......... cume die perlu bawak keter sekerap mungkin.......... dan perlu ambil lesen....... tau tak???? AREP dok blakang..... dah mengucap sepanjang jalan....... huhu....... alhamdullilah.... sampai gak umah aku........

dengan kenangan hari neh.... yg mmg aku tak akan dapat lupakan....... aku bawak tido sumer memory hari neh....... TAPI......... cerita neh tak henti disini saja....... tunggu...... ade lagi sambungan nyer pada hari esok nyer.......... tunggu.......!!!!!!!!

**sorry gamba nnti akan di uplod pasal ade masalah sket........

*bersambung.............

1 comment:

sally_8176 said...

yo brader..roundabout laaa..
nak lg..nak lg..nak lg..pat smbung weikkk...